10 mythen over het overstappen naar de Cloud

10 mythen over het overstappen naar de Cloud

Cloudopslag betekent dat je bestanden opgeslagen worden op het internet en je ze ook vanaf het internet kan openen. Je kunt zowel vanuit huis, vanaf je werk of vanaf je vakantieadres bij al je bestanden, agenda en e-mail.

Samenwerken wordt veel gemakkelijker in de Cloud. Het biedt namelijk de mogelijkheid om aan dezelfde bestanden te werken en deze op te slaan vanuit een centraal punt. Zo kun je met meerdere mensen tegelijkertijd aan hetzelfde Word- en Excelbestand werken en wordt het document automatisch opgeslagen.

Veel scholen zijn nog terughoudend om bestanden over te hevelen naar de Cloud. Ze zijn vaak bang voor ingrijpende veranderingen en bang dat de gegevens voor het oprapen liggen. Er heersen veel ongegronde opvattingen als het gaat om het verhuizen naar of werken in de Cloud. De tien meest gehoorde zijn:

1. Office 365 Education is simpelweg de Office-hulpprogramma’s in de Cloud en ik kan alleen online werken.
  2. Als onze gegevens naar de Cloud verhuizen, is onze technische dienst niet meer in controle over onze informatie en technologie.
  3. Het lokaal opslaan van gegevens is veiliger dan in de Cloud.
  4. Ik moet alles verplaatsen naar de Cloud. Het is alles of niets.
  5. Cloud migratie is voor mijn school en stichting te veel en te ingewikkeld om onder de knie te krijgen
  6. Hackers en regeringen zullen toegang hebben tot mijn gegevens als het in de Cloud staat.
  7. Ik moet leren omgaan met nieuwe tools voor het beheren van SharePoint Online.
  8. Skype en Skype for Business zijn één en dezelfde.
  9. E-mail is niet makkelijker in de Cloud.
  10. Voortdurend updaten van Office 365 wordt een belemmering in het gebruik van de cruciale apps op school.

Bekijk de Sway waarin deze opvattingen weerlegd worden.