Elk kind een Digiheld!

Elk kind een Digiheld!

Een vernieuwende oplossing voor een probleem dat veel scholen hebben. Ze willen leerlingen graag leren programmeren een aandeel hebben in de maker educatie. De leerlingen voorbereiden op de toekomst en ze mediawijs maken. De leerlingen informatievaardigheden aanleren waarmee ze on- en offline profijt bij hebben. Maar het probleem waar veel scholen tegenaan lopen is dat ze de knowhow en de concrete materialen niet in huis hebben. Leerkrachten denken dat ze er niet genoeg verstand van hebben om er les over te geven en hebben er geen vertrouwen in.

Hier komt de Digihelden bus de hoek om kijken. Een school kan deze bus huren voor een of meerdere dagdelen. De bus komt dan voorrijden gevuld met materiaal gericht op digitale vaardigheden EN een leerkracht! De missie van Digihelden is: ‘Allemaal digitaal vaardig!’. Digihelden biedt een compleet verzorgd pakket aan. De leerkracht die meegaat kan alle lessen verzorgen. Dit zijn lessen gericht op digitale vaardigheden. Er zijn complete leerlijnen beschikbaar waarbij de leerkracht de lessen kan verzorgen. Dit zijn leerlijnen gericht op: maker educatie, mediawijsheid, computational thinking, programmeren, robotica en ict-(basis)vaardigheden.

Een aantal van de programma’s die beschikbaar zijn:

• Bee-bot
  • Blue-bot
  • Ozobot
  • 3D-printen
  • Lasersnijden
  • Scratch
  • Python
  • Dash&Dot
  • Makey Makey
  • Podcasts
  • Stopmotion filmpjes
  • Tiptile
  • Mediawijsheid lessen
  • Drone
  • Osmo
  • Office

Deze programma’s en lessen zijn natuurlijk ook beschikbaar als workshop of als onderdeel van een studiedag! Daarnaast kan Digihelden scholen ook ondersteunen met advies, begeleiding, gastlessen, trainingen, ouderavonden etc.

Digihelden kan ook gedurende een aantal weken/maanden een dagdeel per week ingezet worden binnen de school zodat een programma volledig gedraaid kan worden. Voor meer informatie zie www.digihelden.nl.